رها سازی انواع ماهیان استخوانی به ۱۳۰ منبع آبی استان‌های شمال غرب کشور آغاز شد.

رئیس اداره تولید و پرورش شیلات استان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۱۰ میلیون گونه از انواع کپور ماهیان در مرکز بازسازی دخایر ژنتیکی شهید کاظمی شهرستان پلدشت تکثیر و پرورش یافته و با هدف بازسازی ذخایر منابع آبی استان آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب کشور و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی، کار رها سازی در این منابع از امروز آغاز شد.

هومن شفیع پور خاطر نشان کرد: این تعداد بچه ماهیان بعد از تکثیر و پرورش و تولید در ۱۳۰ منبع آبی آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب کشور رها سازی می شود و این میزان تولید نسبت به سال گذشته ده درصد رشد نشان می دهد. 

رئیس اداره تولید و پرورش شیلات استان اذربایجان غربی گفت: پیش بینی می‌گردد در استان آذربایجان غربی و استان‌های همجوار بیش از سی هزار تن انواع ماهی تولید و به بازار عرضه شود که مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی شهرستان پلدشت با تولید انواع بچه ماهی و رها سازی در منابع آبی نقش اساسی در به ثمر رسیدن این تولید دارد.

مقدم رییس اداره شیلات پلدشت گفت: ما در مدت چهار ماه بچه ماهیان را در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی پلدشت، تکثیر و پرورش می‌دهیم و بعد از رسیدن به اوزان بالای ده گرم در منابع آبی رها سازی می‌کنیم.

مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی شهرستان پلدشت تنها مرکز تکثیر و پرورش انواع بچه ماهیان در شمال غرب کشور است که چند سال است که کار تکثیر و پرورش بچه ماهیان ۱۳۰ منبع آبی آذربایجان غربی و ۵ استان کشور را بر عهده دارد. 

کار رهاسازی بچه ماهیان به منابع آبی استان آذربایجان غربی و استان‌های شمال غرب کشور تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.